Fartygsflanör i offsideposition

Återigen har jag inhandlat mig ett nytt nummer av Offside, placerat mig i favorithörnet på soffan; och återigen är jag lika fascinerad som alla andra gånger jag läst klart. Hur ända in i glödheta helvete kan den förbannade tidningen vara så nedrans bra gång efter gång efter gång. Likförbaskat verkar det inte vara så många som läser den? Jag tippar att det beror på min höga intellektuella nivå och att den outbildade massan mest troligt är för dum för att förstå skönheten i den näst orgasmerande läsning magasinet ger upphov till. Den äckliga massan som av vissa kallas folket ser säkert hellre på Big Brother eller något ännu dummare i "underhållningsväg".

Förövrigt är det ju helt underbart det här med vädret som nu kommit över oss, inte minst för en vårflanör som mig själv...

Till alla musikfantaster där ute: - Håll utkik efter Pastish...

Topp 3 Fartyg
3. Star Clipper
2. Scandinavian Star
1. Jan Heweliusz (Jan Havereliutz)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback