Horn-Johan med vänner

Elfsborg förlorar mot Valencia med 3-0. Den svenska drömmen om ett lag ute i fotbollseuropa förblir en dröm. 3-0 är inte mycket att säga om. Valencia är ett bra lag. Joaquin är lite bättre än Horn-Johan om man så säger. Men ärligt?! Jag blir förbannad när Mjällby sitter, snudd på, och hånskrattar öppet i TV och muntert säger att svensk fotboll inte är bättre än så här. Det skiljer lite i passningsspelet liksom och i bollmottagningen. Vad säger han?! Att det är tre måls skillnad mellan Valencia och Elfsborgarna är väl inte tu tal om annat, men att svensk fotboll är så nedrans usel som det Elfsborg visade upp vägrar jag att tro. De ville ju ingenting. Samtliga spelare stod med mössan i handen och glodde storögt upp mot Mestallas väldiga läktare, några kissade i byxan medans något kletigt brunt rann ner för benen på andra. De visade ingen jävla anamma överhuvudtaget och inte ville de spela fotboll heller. Klart Valencia tappar respekten då och vågar spela ut hela registret, framförallt när deras aningar besannas om bondtölpar som hellre skickar upp bollen på höskullen än vågar försöka slå en passning med någorlunda adress. Elfsborg vågade ingenting överhuvudtaget. De hade kunnat falla med flaggan på halvstång, nu föll de med hela jävla flaggstången uppkörd i storgången. På Stefan Ishizaki  var den intryckt ända till roten...


Estadio Mestalla, där tio svenska pojkar bajsade i byxan. Johan Wiland fick torka upp.


Kommentarer
Postat av: Mårten

Avd. mest pinsamt att se:
De spelare som anses vara tekniska och snabba i Sverige, t.ex Holmén, Ishizaki, A. Svensson. Hade någon av dessa tre en pass till rätt adress?
Såg någon ishis snabba ryck? lololloll....
Avd. pinsamt överhuvudtaget:
Holmen i landslaget - Känns som han kommer ta förs sig där.... jösses...

2007-08-15 @ 11:39:01
Postat av: Lasselainen

Äh, jag tycker det är skönt sagt av Mjällby. Allsvenskan suger, det vet ju alla. Men det betyder inte att den inte är underhållande att följa för den sakens skull.
Förresten borde du bli stolt att jag inspireras av din blogg även om du skriver en jävla massa strunt. Transformers, pffft!

Postat av: Caniggia

Lasselainen och Mårten: ...allsvenskan är sämre än den spanska ligan, helt klart, rätt mycket också, men så råusel som det Elfsborg visade upp igår är den inte! Det var småpojkar tagna av stundens allvar -- inget annat. Inser man inte att det var det som var den stora haken igår har man inte många lådor i kommoden. Ah! Just ja. Ni är båda journalister. Anglofiler till på köpet... HAHAHA!! *host*host* Hrm!

2007-08-15 @ 16:55:34
Postat av: Lasselainen

Anglofiler!!!??? Det var fan det worsta onjumpet du kunde komma with!
Allvarligt talat, sluta upp med sådana beskyllningar, jag blir ledsen.
Sen så är väl allsvenskan rankad 67:a i Europa också trots att det finns typ 35 länder?
Den suger, men är tillräckligt bra för att vara kul att följa.

2007-08-15 @ 18:58:40
Postat av: Mårten

Var hävdar jag någonting annat än det du skriver i ditt långa infantila inlägg, långskank? Läs min krönika i morgondagens KLT och känn dig upplyst.
HMPF!

2007-08-16 @ 10:12:57
Postat av: Caniggia

...förlåt! Jag var uppe i varv, tuggade fradga och utstötte guturala vrål där ett tag, så du åkte med av bara farten. Men eftersom du kallar mitt inlägg infantilt kanske mitt påhopp inte var alldeles obefogat? Förövrigt tycker jag vi lägger ner den här diskussionen jag misstänker att vi tycker ganska samma lika trots allt. Om inte annat kan vi var överens om att Anders Svensson har en prick på näsan...

2007-08-16 @ 16:55:26
Postat av: Lasselainen

Hihi, prick, prick, prick!

2007-08-16 @ 20:24:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback