Möte

Ni vet när man kommer åkandes, kanske gåendes, spatserandes, cyklandes, springandes, luffsandes, eller på annat sätt framförandes, och man på långt håll skådar vad som ser ut att vara ett riktigt ämne. En supergoding och pangmodell av ypperst klass. Spänningen stiger och man kommer allt närmare. Ju närmare man kommer desto mer förväntansfull blir man.

När mötet sedan äger rum är man snudd på så uppspelt att huvudet ristar och hela kroppen nästan skakar. Då visar det sig att hon är en gammeltacka. Hon är ful, snudd på äcklig, vedervärdig och avskyvärd. Det är i sådana lägen folk som är fula borde ha någon slags varning på sig. Kanske en signalgrön väst, eller en stor orange skylt: - Varning för ful! Det hade varit mycket praktiskt. Vi snygga i världen hade inte behövt oroa oss för att i onödan få lite förhoppningar om att få lägga ögonen på något vackert, och alla fula skulle slippa bekymra sig över om de är fula eller inte. Den gröna västen berättar sanningen. Mycket praktiskt.

Det svåra blir ju nu då att avgöra vilka som är fula. Där i ligger det stora problemet. Folk har ju så olika smak, och majoriteten av världens befolkning har garanterat fel smak. Rene Russo ansågs ju exempelvis vara otroligt snygg 1992. Hon ser ju mest ut som en påse halstabletter. Då liksom nu...

För att inte tala om alla dessa manliga män som flockas i kassa B-serier från Förenta staterna, fan vad de ser ut. Ni vet sådana där med tjurnacke, kortklippt, blond, råarisk frisyr och en arselhaka med till hörande käkparti mer liknande ett bogvisir; ofta med en flickvän fullständigt fylld av botox och silikon i varenda tänkbart och otänkbart ställe på kroppen. Nej, fy fan! Det här är med bra och dåligt utseende är fasen alltför subjektivt. Vi lägger ner. Dålig idé. Jag tar tillbaka. Dock fortfarande jäkligt störigt när man kommer åkandes så där...

Kommentarer
Postat av: Mårten

Den korrekta benämningen är inte halstabletter. Uttrycket lyder "Hon ser ut som en påse skridskor"".

2007-08-08 @ 08:06:26
Postat av: Caniggia

...vadå korrekta? Är det någon lag som säger det? Den full korrekta är ju ändå en "kasse älgknän". Dessutom gillar jag inte att göra som alla andra...

2007-08-08 @ 11:24:13
Postat av: Lasselainen

Och ändå är du PRECIS som alla andra.

2007-08-08 @ 15:39:24
Postat av: Mårten

Det är det korrekta, bekymra dig inte om hur det bestämts.

2007-08-08 @ 16:09:15
Postat av: Caniggia

Bäste Lasselainen: Jag? Som alla andra? Majoriten av det svenska folket ser på Idol, läser deckare, tycker Beck är bra filmer och att Filip och Fredrik är ena hejdundrans komiker, samt är fullständiga analfabeter och infantila idioter. Jag är inte sån. Du kanske. Inte jag. Dessutom tycker jag ortnamn är ett underhållande nöje. Det är rätt ovanligt...

2007-08-08 @ 17:28:32
Postat av: Caniggia

Mårten: Jag litar inte på dig. Inte alls faktiskt...

2007-08-08 @ 17:32:47
Postat av: Linda

Emil Jensen tycker också ortsnamn är ett underhållande ämne. Så helt unik är du inte. Men mer unik än alla de som sysslar med de sakerna du nämnde.

Postat av: Caniggia

=) Blir svårt att vara alldeles helt unik tror jag... men jag råkar veta att Lasselainen är journalist. Sådana ska hållas kort... =)

2007-08-09 @ 00:56:30
Postat av: mårten

Du kan väl nöja dig med att du är en av få som bygger upp egna städer i carcassone.

2007-08-09 @ 08:23:54
Postat av: Caniggia

...ok, jag nöjer mig med det. =)

2007-08-09 @ 09:12:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback