2007 Årets...

Nu är det här året slut och folk kaskadspyr ur sig alla möjliga sorters listor: årets bästa band, årets bästa låt, årets värsta film, årets bästa skådis, årets bästa bild, årets längst taxiresa m.m. Jag vil ju inte vara sämre så därför tänkte jag presentera alldeles egna årets-bästa-listor, eftersom det ju är så intressant vad som är det absolut bästa ur en helt subjektiv mening.

Vi börjar lite enkelt med Årets bästa bil. Eftersom min bil går sönder rätt så ofta jämfört med andra bilar är den kanske inte den bästa, å andra sidan har jag nästan inte kört någon annan så det får bli min bil ändå.

Årets bästa bil: Min bil

Nu har vi kommit fram till Årets bästa sovmorgon. Årets bästa sovmorgon måste utan tvekan vara den när min granne inte var hemma och inte knarrade i golvet, så jag kunde så sova riktigt länge. Bakis var jag inte heller. Det måste varit någon gång i oktober.

Årets bästa sovmorgon: En morgon i oktober eller så.

Ja, då var det dags att utse årets bästa resultat. Det är inte alltid helt lätt, inte minst för att det blir rätt många resultat under ett års tid -- speciellt i sportens värld. Fast ett resultat står ut lite bland övriga och det är 3-1. 3-1 ser alltid bra ut.

Årets bästa resultat: 3-1

I kategorin Årets bästa nyhetsprogram på samiska är konkurrensen inte jättehård, men även om Oððasat är det enda nyhetsprogramet på samiska så är det likförbaskat det överlägset bästa samiska nyhetsprogrammet.

Årets bästa nyhetsprogram på samiska: Oððasat

Då har vi kommit fram till den kanske något udda kategorin Årets äckligast småkryp. Då jag har en något restriktiv inställning till djur av det mindre slaget med många ben är det inte mer än rätt att utse årets kanske äckligaste småkryp. Det har varit många som aspirerat om den här titeln, som den äckliga spindeln i tvättstugan som var stor som en manshand och som tydligt ätit små barn till frukost vareviga dag, eller den därninga gråsuggan som är stor som en mindre kudde som IKEA säljer. Det är sjukt äckligt. Vinnaren är dock ingen annan än det där lilla äckliga krypet som bodde under min dator, som såg ut som en silverfisk fast det inte var det.

Årets äckligaste småkryp: Det där lilla äckliga krypet som bodde under min dator, som såg ut som en silverfisk fast det inte var det.

Så var det dags för det avslutande och då givetvis också den mest prestigfyllda och kanske också den mest uppmärksammade kategorin: Årets största containerfartyg. Årets största containerfartyg är inget annat än M/S Emma Mærsk som ägs av A.P. Møller Mærsk Group och är nästan 400 meter långt och väger skitmycket.

Årets största containerfartyg: M/S Emma Mærsk

Kommentarer
Postat av: Hilda

Hahahhahhahah

2007-12-29 @ 14:05:25
Postat av: Mårten

Som jag väntat.

2007-12-30 @ 17:50:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback