Att svinga sina armar

Häromdagen såg jag några tjejer som dansade sådan här discodans, där de hoppar, studsar och fladdrar och snurrar med armarna i takt till snabbt dunkande eurotechno. Såg väl inte så där superimponerande ut just när jag såg det. De flög mest hit och dit och viftade lite med armarna, visserligen i takt, men det kändes som om de trots allt inte tränat så värst mycket, utan ägnat mer tid åt att hitta en så neonfärgade dress som bara var möjligt.

Sedan när jag kom hem och stängde dörren försäkrade jag mig om att jag var alldeles allena och att grannen inte borrat några kikhål. När jag var fullständigt säker på att jag inte var övervakad snurrade jag lite på min ena arm. Det gick inte så fort. Så jag snurrade lite på den andra. Det gick inte heller så fort. Så jag snurrade lite på båda armarna samtidigt  och tog i lite så det skulle gå ruskigt fort. Det gjorde mest ont. Sedan ställde jag mig framför spegeln och svingade lite med armarna. Det var inte i närheten av den fart som de där tjejerna åstakommit med sina små armar. De hade dessutom gjort allt i takt. Säkert till någon tysk remix också. Jag gav mig. Jag var imponerad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback