Sur hemkomst

Efter att ha å arbetets vägnar befunnit mig i Göteborg i dagarna två kommer jag hem trött, sur och tvär. Förvisso efter två trevliga dagar med en hel del fikapauser avverkade, men, trött, sur och tvär. Vad finner man då där när man ska sätta sig i sin bil för att bege sig hemmåt till sin varma, sköna säng?! Ett platt däck. Min bil har ett alldeles helt platt däck.  Jag har fått pyspunka. Det enda som skiljer fälgen från asfalten är en svart, ihopskrumpnad massa. Jag som inte ens orkade byta ventilgummi på min cykel på ett halvår för jag tyckte det var för jobbigt. Mina ögon svartnade.

När jag åter fått synen tillbaka har jag på en tid värdig en formel 1-depå bytt däcket och ersatt det med ett fint och alldeles nytt reservdäck. Smått anfådd kände jag mig fortfarande något trött, sur och tvär, om än kanske något mer belåten -- och lite smutsigare om fingrarna. Bedrövligt dock att behöva ta kontakt med någon jäkla Däck-Roy...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback