Arí, kö och urtvättade tröjor

Som brukligt är när FF spelar match var jag på plats. Förutom jag var 6954 till där och beskådade Arìs avskedsföreställning. Han var som vanligt grym och han fick stående ovationer som varade i timtal efter matchen. Inte riktigt i timmar, men det var hur som helst värdigt en rejält bra fotbollsspelare. Betydligt bättre än en viss Afonso som ju spelar i brassarnas landslag. Laget i övrigt var bra och gjorde som vanligt en gedigen och stabil insats. Ståplats var som vanligt pinsamma. Speakern var som vanligt lika pinsam han. Allt var som det brukar skulle man kunna säga. Och jag njöt i kvällssolen. Allt var som vanligt.

Vad som dock inte var som vanligt var det kaos som rådde utanför arenan. Barn trampades till döds, gamla damer föll i backen, hundar skällde och unga män skrek gutturala vrål då de upptäckte att det var milslånga köer till att köpa en liten enkel biljett. När väl biljetten var inhandlad var det dags att ställa sig i den minst lika milslånga kön till insläppet. Jag överdriver ju lite, lite, lite, men ni förstår säkert hur det var. Ärligt talat?! Ska det behöva bli smått kaos för att det kommer kanske 700 personer mer än vanligt. Eller egentligen lika många som vanligt, med den lilla skillnaden att det var lite fler Kalmarbor och lokala bönder på matchen och så Henrik Schyffert då. Ska man behöva köa extra mycket bara för det? Jag hatar att stå i kö. Jag skulle välja vad som helst bara jag slapp stå i kö. Ihjälgasad, slänga mig ut för ett medelhögt stup, cykla rakt in i ett träd, vad som helst är bättre än att stå i kö. Nu tvingades jag stå där och trängas tillsammans med småfläskiga, tribaltatuerade Nybro-bor i linne. Liksom, vad har jag gjort för att förtjäna det?!

Hur som helst gick det någorlunda smärtfritt bortsett från att det ju för enda in i hela helsika inte står i vilka köer det är kontokort som gäller. Inte förrän man är framme i luckan. Då är man ju inte så sugen på att gå å ställa sig sist i den kön om man nu glömt sina kontanter. Lite bättre skyltning kanske?! Om inte annat när den nya arenan smälls upp. När det nu sker.

Dessutom skulle jag vilja se någon slags klädkod när folk får en arbetsuppgift på den nya arenan. Så jag slipper se folk som åtminstone ser ut att representera Kalmar FF klä sig någorlunda ordentligt och inte i en gammal solblekt, urtvättad, sunkig luvtröja och ett par illasittande jeans. Inte undra på att företag inte är villiga att gå in och sponsra när det är sluskar och patrask som mestadels visar upp sin nuna i Kalmar FF:s namn...

Kommentarer
Postat av: Micke J

Hehe liiiite drastiska åtgärder för att slippa kö va=) ett tips är att stanna hemma, det är bättre än att dö iaf(tror jag).

2007-07-04 @ 01:34:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback