Utflykt med Onkel Kånkel

Igår var jag på utflykt; på utflykt med Onkel Kånkel and his kånkelbär. Känner ni Onkel Kånkel and his kånkelbär, ofta förkortat Onkel Kånkel? Otrolig vanligt bland killar i 13-14 årsåldern att känna till Onkel Kånkel i vart fall. Onkel Kånkel möjligen det överlägset mest pubertala bandet som existerat. Snuskmusik av värsta vidriga sort, med låtar som Nazze penis i Führerns anus, CP-Åke och Dagcenter Dance. Då har jag ändå censurerat bort det allra grövsta.

Nåväl. Jag var på utflykt med Onkel Kånkel. På fotboll var vi. 10 mil bort. På vägen dit sjöng vi allsång. Vi sjöng låtar som Gaybusters, Börja knarka, börja böga och Shit on the Pitt. Alla i bilen klämde i för kung och fosterland och gladdes åt de särdeles underhållande texterna.

Ok, det sista var inte sant. Inte mycket av det andra heller tyvärr. Jag var förvisso på utflykt. Jag var också förvisso på fotboll 10 mil bort. Onkel Kånkel and his Kånkelbär var å andra sidan inte med, däremot en av ursprungsmedlemmarna i punkprojektet Bult, som senare blev just Onkel Kånkel and his Kånkelbär. Kalmar FF vann...


Kommentarer
Postat av: Foppa

För att använda en klyscha: Jag måste nog sluta läsa denna blogg om det inte kommer ett nytt inlägg snart. Denna sida är på väg emot ruinens brant och det kanske är dags att vända sig mot andra intressen här i livet.

Postat av: Caniggia

Haha! Attans! Det slår tillbaka fort här i livet...

2007-07-31 @ 18:16:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback