Århundradets idol

Jag tänkte nu på rak arm utse århundradets idol. Då pratar vi inte om någon slags Darin-mes-fubbick-idol, utan en storartad idolutmärkelse som går till en person som i största möjliga utsträckning visat sig vara en riktig idol. Detta genom att främst halta sig fram på ett putslustigt vis, men också alltigenom ett hjältemodigt, rakryggat agerande iförd en fräsigt fransad skinnväst.

Förra århundradets idol blev Zebulon Macahan för sin roll i Macahans.

De nominerade för århundradets idol är:


Zebulon Macahan i Macahans, för att han i stor utsträckning är och var så gott som bäst.


Zebulon Macahan i Macahans, för sin styrka, sitt mod och sin otroliga förmåga att med berått mod kunna hålla tillbaka en pruttare efter att ha ätit ett skrovmål Chili-con-carne.
 

Zebulon Macahan i Macahans, för att ha visat prov på en icke sinande källa till kunskap om Kråkfotsindianer.


Långa Farbrorn i Lilla Anna och Långa Farbrorn, för sin längd.




Kommentarer
Postat av: Smeg boy

Du har alldeles för lite att göra under sommarlovet märker jag... Själv tycker jag att Josh borde hamna på listan. Han fick aldrig följa med Zeb & Luke på äventyr, utan ombads alltid stanna hemma och passa Molly, Laura och den fula som jag inte minns namnet på. En gång blev den fula stucken av ilskna jorgetingar, vilket faktiskt lyfte hennes utseende en gnutta.
Mycket bra blogg, du skriver jävligt bra!

2007-07-02 @ 11:15:49
Postat av: Caniggia

...alldeles för lite. Fast jag inte har något lov. Den fula hette Jenny eller Jessie eller något sådant om jag inte minns fel. Och hon var snudd på groteskt ful, men som tur var så lyfte Aunt Molly upp det hela. Henne fick man ju dessutom se släta över snubben i Youngblood senn.
...tackar för berömmet!

2007-07-02 @ 11:53:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback