Att lära OBS-klassare läsa

Har fått in klagomål från flera håll. Det sägs att jag är för ambitiös och seriös i mitt bloggande. Jag är förvånad. På vilket sätt skulle jag vara seriösare än andra? För att jag inte använder samma slarviga bedrövliga dyslexi-språk som Patrik Ekwall eller för att jag inte skriver om hjärndöda, triviala saker som Stureplansbloggarna? De som klagat har nämnt saker som att det är för långa texter; att de inte orkar läsa igenom så långa textmassor. Även om de inte uttryckte sig fullt så utan mer i stil med snoriga fjunisar på moped: - Orka?!

Då jag är en superpedagog är jag alltför familjär med dessa typer. Förr i världen när Gorbatjov införde ekonomiska reformer som Glasnost och Perestrojka kallades de för OBS-klassare. Det var de där med jackan på som satt längst ned i klassrummet med öppen mun, snus under läppen och som med dumma koögon stirrade mot svarta tavlan, som om de inte riktigt hade grepp på var de var någonstans. De sa också att de inte orkade läsa. De orkade alldeles helt säkert, saken var dock den att de inte förstod och för att slippa känna sig värdelöst bedrövliga låtsades de inte orka. Använd ordbok om det blir klurigt säger jag. Men det är klart, lättare att fly än att lära sig fäkta för att göra en travesti...

Eftersom jag vet att det stora flertalet, liksom jag själv, älskar min blogg över allt annat på denna jord och skulle välja att dö för dess överlevnad tänker jag fortsätta skriva precis så jävla långt som jag vill....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback