Kanske världens bästa låtar, minst...

Jag har nu utsett världens bästa låtar. Just. Världens bästa låtar. Då jag hatar och fullständigt avskyr -- ja, hatar och avskyr -- musikfascister säger jag nu inte att all annan musik är helt åt fanders eller att ni absolut måste avguda och dyrka precis exakt de sånger jag av någon anledning tycker är rätt sköna. Ska dock påpekas att jag inte använt mig av något särskilt vetenskaplig metod när jag listtat dessa -- världens bästa låtar. Jag har helt sonika klurat lite på vilka låtar jag lyssnat mest på, med viss reservation för felräkning. Jag har alltså inte gått efter någon komposition, textsammansättning, produktion eller annat musiktekniskt trams. Världens bästa låtar är kort och gott, utan inbördes ordning:

Devo - Mongoloid
Broder Daniel - Shoreline
Dead Kennedys - Holiday in Cambodia
Slaves - Suicide
Johnossi - Man must dance
Laakso - Right back at you
Caesars Palace - From the Bughouse
Björns Vänner - Alexander Lukas

Låtar som inte riktigt platsade på listan men som jag garanterat lyssnat massvis på var till exempel:

Elvis Presley - Viva Las Vegas
Mållbergarna - Lita inte på tjejer
Andrew Box & the Shames - Kom Hit Sovjet
Cindy Lauper - Girls just wanna have fun


Kommentarer
Postat av: Linda

Helt okej lista. Det blir nog...vg-, eller möjligtvid g+, om jag får välja.

Postat av: Caniggia

...inte mer? Lite dåligt betyg för att vara världens bästa låtar =)

2007-06-27 @ 12:46:50
Postat av: Linda

Nja, det var inte världens bästa låtar. En del av dom platsar där, men inte alla. Ska försöka mig på att knåpa ihop en jag med.

2007-06-27 @ 16:12:39
URL: http://limahefo.blogg.se
Postat av: Mårten

Du kan ha världens konstigaste musiksmak.

2007-06-28 @ 11:51:41
Postat av: Caniggia

...du är konstig Mårten. Du är konstig...

2007-06-28 @ 12:04:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback