Hjältar från förr

Jodå! Nu är jag igång igen. Det blir så när man är en upptagen ung man på resande fot med borttappade plånböcker, strulande telefoner och svåra förkylningar. Nu är jag dock tillbaka, detta trots spott och spe från alla håll och kanter, främst från människor som påstår sig ha noll intresse i denna världens bästa blogg. Hur som helst...

Heroes. Jag är helt frälst. Efter att inte följt en endast liten tv-serie de senaste 6-7 åren, bortsett från Sportnytt, Agenda, X-men och Katja Kaj & Bente Bent har jag nu på kort tid börjat följa alla de här storslagna superserierna från det förlovade landet på andra sidan Västersjön: Lost, Jericho, Prison Break och så Heroes då. Ett tag tyckte jag att den var inte mycket mer än väldans bra. Idag när jag satt och avnjöt avsnitt 17 kliver emellertid ingen mindre än Eric Roberts in i handlingen. Kan en serie bli bättre då liksom? Heroes kan nu vara det absolut bästa som gjorts någonsin. Det enda som möjligtvis skulle kunna slå det är om Clint Eastwood, Charles Bronson, Steve McQueen, John Wayne, Robert Redford, Paul Newman, Yul Brunner, Gregory Peck, Anthony Quinn och hela Rat pack-klabbet medverkade i en långkörarserie skriven och regisserade av Orson Welles. Då, möjligen då skulle det slå en så pass bra serie som Heroes med Eric Roberts i en skymundan-roll.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback