Teknik är överskattat...

Eftersom jag är en fräsig kille i farten och alldeles bortåt väggarna inne måste jag ju alltid ha det allra senaste. Ni som tror er förstå även skriven ironi tolkade denna första mening helt rätt. Visst, jag är ju på gränsen till äckligt fräsig och en innemänniska av allra senaste snitt, men det där med att tvångsmässigt behöva äga det allra senaste är ändå inte riktigt jag. Ändock inhandlade jag för inte alltför länge sedan en mobil av det lite mer fräckfräsiga slaget.



Det ska nu sägas att det tog mig hur lång tid som helst innan jag över huvudtaget lyckades ringa på den, än mer skicka ett sms. Men, kanske ni tänker, är han helt dum i huvudet. Givetvis inte, men jag har haft Nokia sedan jag kröp och om man då är en sådan som tekniken hatar är det inte så jävla lätt.

Hur som helst så är det inte länge sedan jag var så pass mycket framåt och superinne att jag skaffade mig bredbandstelefoni. Vad nu jag ska med det till, men i alla fall... När jag fick alla sladdar, modem, kablar, routrar och allt vad det var och jag efter mycket om och men, blod, svett och tårar, lyckats installera hela konkarongen ville det liksom inte fungera. Det vägrade.

Efter svår telefonkö, vilket framkallade både hemorojder och liggsår på min ömma kropp, kom jag så fram till en trevlig, ung dam. Hjälpsam som få var hon också, vilket ju var passande då hon satt i supporten. Efter mycket förklarande, byte av kablar, resonerande och allehanda tekniskt mumbojumbo-trixande lyckades det hela till slut. När jag då sa att teknik liksom inte tycker om mig och att jag inte riktigt förstod mig på min vanliga telefon, vilket jag inte gör fast den är alldeles helt vanlig, svarade den förut så trevliga flicksnärtan: - Jahaaa... jag förstår.

Vad f..?! Pengarna tillbaka minst! Här är det uppenbart att deras skitsystem, det vill säga Telias, inte fungerar och så får jag skit kastat i ansiktet på mig bara för att man är en teknikanalfabet. Hon antydde helt klart att det var mitt fel och att jag var någon slags idiot. Att det sedan var jag som tryckt lite fel på min telefon spelar ju mindre roll och är ganska så oviktigt. Jag tackade för hjälpen, önskade en trevlig fortsatt dag och la på...

Kommentarer
Postat av: Hilda

hahaha! så farligt var det väl för fan inet att hon sa jaha, jag förstår?

2007-09-19 @ 22:13:30
Postat av: Martin Sköld

Tycker mest synd om damen i telefonen. Att behöva sitta där och slita och prata med sådana personer i luren dag in och dag ut...

Postat av: Caniggia

...det är ju hennes jobb?! Trivs hon inte får hon väl byta. Hon var förövrigt väldigt trevlig, jag med för den delen. För er som inte riktigt kopplat det så var det helt enkelt min gamla hederliga telefon som ställde till det hela en aningens, allt funkade från första stund...

2007-09-19 @ 23:58:26
Postat av: Martin Sköld

Ja, men sådana som du borde kanske inte ha tekniska prylar=)

2007-09-20 @ 00:13:30
URL: http://www.mskold.com
Postat av: Dan

Teknik är överskattat säger killen som citat - JAG HAR ALLT I MOBILEN.

2007-09-20 @ 12:53:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback