Allvarligt

Otroligt ledig idag. Folk verkade vara svårt upptagna. Av sig själva eller med viktiga sysslor låter jag vara osagt, men vad göra då annat än att vandra på Öland. Det passar mig ypperligt. Hela ön är ju överbefolkad med skådespelare, poeter, konstnärer och andra skapande flum-människor om somrarna, så varför skulle inte jag passa in där? Jag om någon passar ju in där. Perfekt tillfälle att finna inspiration. Inspiration till vad är inte så noga. Inspiration kan vara bra att ha lite så där på tu man hand.

Det var nedrans vackert där på Öland, nästan alldeles för vackert. Jag menar, majoritéten av alla ölänningar är ju tappade långt bakom en vagn, de är så att säga otroligt bakom flötet, så frågan är om de verkligen förtjänar hela den där vackra ön; med alla stränder, ängar, taigasångare och vallmoblomster. Orättvist är nog ett bra ord.



Hur som helst spatserade jag fram där över ön, sög in den lätt fläktande havsvinden, njöt av solen, de bräkande fåren och lät mig inspireras -- så nu ska här målas. Likvidatorer. I gouache. Konstnär som jag är... ... ... ...

Kommentarer
Postat av: Hilda

Hihi! Kul att du målar lite. Tack igen för att jag fick låna soffan!

2008-08-31 @ 19:57:29
Postat av: Lasse

På tal om ölänningar, jag jobbade med en på DN. Föga förvånande heter han Nilsson.

2008-09-02 @ 09:09:23
Postat av: Caniggia

Ölänningar har en tendens att heta Nilsson. De påstår sedan att de inte är släkt, att deras mor är deras far bortser de alltid från. Underligt släkte det där. De där ölänningarna.

2008-09-04 @ 10:54:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback