Solförmörkelse?!

Ja. Idag var det så solförmörkelse. Med tanke på den finska ångbastuvärme som råder i min lägenhet kunde en liten solförmörkelse inte kommit lägligare. Men oj vilket fiasko. Må fan anamma mig vilket dunderfiasko till solförmörkelse. Under de få sekunder solen var täckt lite sådär i ena kanten gick det fullständigt obemärkt förbi. Jag hade förväntat mig en massa druider i vita tunikor, kvinnor och barn gripna av panik och domadagsprofeter som gick gatorna upp och ner med plakat proklamerandes jordens stundande undergång.
 
Vad fick vi?! En socitétsdams knappa tugga var vad det blev. Horribelt. Här har man bunkrat upp med öl och jordnötter och förväntar sig i alla fall lite mer. Total eller partiell borde spela kvitta. Går tidningarna ut och skriker som om det vore något storslaget, skalle det jädrar anåda också så vara. Det blir till att frysa in sig och be om att få bli upptinad år 2126, då är nästa totala solförmörkelse i det här landet. Förhoppningsvis märks det mer än som om något förbaskat cirrus floccus-moln förirrat sig in framför solen, för mer än så var det inte tal om när den här "solförmörkelsen" drog fram...


Kommentarer
Postat av: mikebike

Ja snacka om att bli blåst på konfekten va. ett jävla väsen för ingenting :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback