I koloniträdgårdens sköte

På buss. Ett glatt gäng. Flera ölänningar. Ni som läst bloggen tidigare vet att just det folkslaget kanske inte riktigt alltid har alla lådor i kommoden.

Några platser fram i bussen hörs en något trött och småförvirrad röst från en yngre man i 20-årsåldern hemmahörande på just ön: - Vaffö' ha' man sånnadé stugo'?

Jag tittar ut genom fönstret och ser koloniträdgårdar svischa förbi utanför. Jag använder nu min pedagogiska mångåriga arbetslivserfarenhet då jag formulerar svaret: - Det används av sådana som kanske bor i lägenhet och tycker om att påta i jorden.
- Vaffö' skulle man vilja dé?
- Man kanske är intresserad av det?
- Dé é inte ja'...


image118

Tysk kommod i barockstil innehållandes samtliga lådor -- inget för ölänningar?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback