En hyfsat tråkig dag

Jag sov rätt länge efter mycket om och men. Gick upp när solen stod så när som i zenit. Det går att göra så om man har ett jobb där man egentligen inte jobbar speciellt mycket. Torr frukost på det. Därefter en hel del TV-spel. I princip skulle det kunna gå att säga att jag är en fullfjädrad skejtare numer, om än rent virituellt. Sedan åts det en bit mat. Svensson-stajl: köttbullar, kokt potatis, brunsås och lingon. Inte varje dag i veckan det smaskas.
 
Mätt och belåten berikade jag mitt intellekt genom att läsa om etruskiska, gotisk och lite anglosaxiska. Smygläste sedan lite om ortnamn som slutar på -löv (-lev); med gardinen fördragen givetvis, så ingen skull kunna se att jag håller på med något nördigt emellanåt. Ytterst viktigt att behålla sin framtoning som en superfräsigt hipp, ung man i farten av modernt snitt. När jag läst klart och då kände mig rätt pseudointellektuell gick jag på promenad. Passade på att handla lite.

När jag kom hem frossade jag i onödigt välpacketerade muffins. Gott. Därefter var det fopoll. I samband med den oddsade och gamblade jag så det stod härliga till. Jag vann. Det blir en resa till Maldiverna tror jag. Kanske att det blir lokalbuss till Byxelkrok. Har inte bestämt än. När fopollen var slut och jag dessutom snuskigt mycket rikare tittade jag på Heroes. Eller. Jag trodde i alla fall att jag skulle det, men så blev det inte. En hyfsat tråkig dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback