Tyckeri i TV4

Då var EM igång. Likaså TV4:s EM-sändningar. De kan vara bland de sämsta som någon sin gjorts. Alla kategorier. Folk ska tycka hit och folk ska tycka dit. Det ska vara subjektiva bedömningar här och subjektiva bedömningar där. Inget fel med att folk ska tycka saker egentligen, folk har ju liksom rätt till en åsikt. Men det blir ju inte annat än bara fullständigt patetiskt när en skitnödigt, leende Ola Wenström går laget runt bland pantade fotbollsspelare -- aktiva som pensionerade: - Tycker du det var inkast?
- Ja, det var nog inkast.
- Tycker DU det var inkast?
- Ja, det var solklart inkast.
- Du då? Tycker du det var inkast?
- Tveksamt, men jag kör på samma linje som de andra två.
- På direktlänk från Lugano: Vad säger ni? Var det inkast?
- Vi tycker det var inkast och på dagens presskonferens lät det som om också Lagerbäck tyckte det var inkast. Zlatan tyckte inte det var inkast, men han tyckte inkastaren skulle få spela. Lät det som. Kanske.
- Tack, drick inte för mycket espresso nu. Hö hö hö! Vad säger folk på nätet?
- Sune Hellströmer i Floda tycker inte det var inkast, men tackar för ett bra program. Han är blind, döv, stum och halt och lytt. Marko i Eskilstuna tycker det var inkast. Eller straff. Han kan inte bestämma sig.
- Ok, haha [falskt skratt], var det inkast eller inte? Det får vi veta efter reklamen.

Samma visa hela tiden, före match, under match, efter match, samma tugg hela tiden: - Vad tycker du?
Jag undrar stillsamt: var är de djuplodande analyserna av de två lagen som ämnar spela? Var är genomgången av lagens taktik? Var är en kort resumé av deras väg till EM? Var är fokuseringen på deras styrkor och svagheter? När ska vi få lära oss något matnyttigt och intressant, som vi möjligen kan ha nytta av då vi ser de lag som möts? När ska vi få slippa höra allt detta jävla tyckande? Vad tycker Bojan?

Är det något TV4 saknar är det djup och intelligens. Snaskeriletande och skandalsökande tyckeri-skitkanal är vad det är. Och jag trodde aldrig någonsin jag skulle sakna Nyström och Wernersson, men oj vad jag gör det. Nästan så att jag saknar Anna Pohjanen...

Kommentarer
Postat av: Jonathan

Klockrent! håller med till fullo, men det är väl inte så konstigt när Tv4 låter personer som skvallertanten Olof Lundh vara med som bara vill sprida skvaller och marknadsföra fotbollskanalen, det känns som man bara vill fördriva så mkt tid som möjligt så wenström och c.o får så mkt tv utrymme som möljigt så de blir glada och kan le med sina blekta tänder, men som tur finns det andra alternativ som svenskafans och radio.

2008-06-09 @ 14:33:44
Postat av: jadu.

jag såg tyvärr inte matchen. men jag tror att det borde vart rött kort o mars pannkaka i säng. inga diskussioner. pang bara. "kissa o gå o lägg dig" skulle domarn sagt.

jag tycker att vi borde ha tillbaka Bosse Hansson i TV-rutan. han sa väl inte ett ord. när jag var liten satte vi av ljudet på TVn när han kommenterade och hade på radiosportens livesändning till bilden.



men vad vet jag. jag är inte så intim med svensk fotboll att jag sitter i jonas therns ryggsäck.



ikväll hålls tummarna hårdare än grekiska övärden har tjocka britter under högsäsong.

2008-06-10 @ 06:40:23
Postat av: Hilda

Du ska få plågas lite du med! MOAHHAHHAHAHAHA!

2008-06-10 @ 11:34:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback