Geografisk cirkus

Det spelades i glada vänners lag lite sällskapsspel tidigare idag. Det bjöds på frågesport och den svenska varianten av Pictionary: Rita och gissa. Jag lyckades i ett rätt så tufft motstånd ta hem segern i frågesporten. Anmärkningsvärt var att en av de tävlande var utbildad geografilärare och fick geografi-frågor så det stod härliga till. Det visade sig dock att kunskaperna var ungefär lika med noll. Smått skrämmande att en sådan inom en snar framtid kommer att stå i ett klassrum nära dig och försöka lära små barn sådant han inte själv har koll på.

Det andra spelet var som ju nämnts Rita och gissa. Ett spel där jag så smått utnämndes till lite favorit, antagligen med min färska frågesportseger i minnet och därtill -- utan att slå mig själv alltför mycket för bröstet -- rätt så hyfsat goda färdigheter i teckning. Allmänbildning och bra ritförmåga är ju lite av Rita och gissas kärna. Det hela började bra, även om jag och min kompanjon tidigt på grund av tärningen hamnade lite på efterkälken. Vi höll dock modet uppe och kämpade oss igenom ord efter ord, med en och annan fenomenal gissning. När det sedan var dags för min tur att gissa i ett avgörande skede av bataljen på den knepiga kategorin Namn & titel gick det lite si så där.

Två ord. Clown ritas. Jag kommer ganska snabbt fram till cirkus. Del ett av andra ordet. Sko. Kategorin är nu som bortblåst i mitt huvud. Andra delen av ord två. Tekopp. T. Cirkusskoter. Lejontämjare. Cirkussko. Cirkus. CIRKUSSKOTER. Cirkus. Sko. T. T. Tiden börjar gå ut. Cirkus.... vad fan?! Sko...T. Cirkus. Ciiiiirkus... sko... T. Kompatanterna kvider av skratt. Min kompanjon rasar av förtvivlan. När tiden går ut kastar han kritan och skriker för full hals: - Cirkus Scott!!!

...inte lätt när man är trött.

Kommentarer
Postat av: Mårten

Det viktigaste är att du kämpade.

2008-03-13 @ 22:02:40
Postat av: Elof

Du är kass...haha, så kass...så dålig, så pinsam.

2008-03-13 @ 22:28:33
Postat av: Caniggia

Haha! Anar jag ett uns av bitterhet här från mannen som överhuvudtaget inte kan något om geografi, trots titel: geografilärare.

2008-03-13 @ 22:33:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback