Uppdatering

Jodå! Idag uppdaterade jag något som jag inte direkt uppdaterar särdeles ofta. Det blev en ny uppsättning satin-sängkläder. De gamla jag hade var snudd på sedan snuttefiltarna och napparnas förlovade tid, med andra ord fanns det ett rätt så stort behov av lite nytt tyg i sängen. Och är det något som kan behövas för närvarande är det en rejält skön säng att få snutta kudde i. De senaste veckorna har det varit lite si och så när det kommer till just själva sömnbiten nämligen. Min sömn skulle enklast kunna beskrivas med ordet sömnbrist.
 
Vanligtvis i tider av för lite sömn blir jag inget annat än sur, vresig och lättirriterad; likt en PMS-besvärad, blöt, söndermobbad grävling skulle man kunna säga. Nu är det dock helt annorlunda. Ungefär som Iggy Pop driver jag runt i ett ständigt extas eller flumtöcken. Till skillnad mot Iggy är emellertid mitt inte artificiellt eller av det ångestladdade slaget utan ett av endorfiner framkallat drömlyckorus. Allt på grund av den där tyllbeklädda skrattfestprinsessan. Att sova är dock en ynnest. Att då få göra det i nya fräsigt underbara sängkläder gör ingenting sämre...



Sängkläderna på bilden är hämtade från filmen Fnaskungen och har ingenting gemensamt med mina sängkläder.
 


Kommentarer
Postat av: Jonas Thern

...ELLER så var dom utslitna av diverse stammisar på Palace.
..öch var det inte du som älskade att inte sova. du gillar att vara vaken och "livet skall inte sovas bort" och "jag hatar att sova", "sova är för utlänningar".
jag gillar inte att du ljuger i dina bloggar.

men hon i tyll verkar sjukt trevlig. kan jag få hennes nummer?

2008-03-22 @ 19:31:35
Postat av: Caniggia

Trevligt att du tittar in Jonas. Livet ska inte sovas bort, men att sova är ju också ett jobb som Törnrosa sa, och det måste ju göras. Och varför då inte snooza i en alldeles härligt skön säng?

2008-03-22 @ 19:55:34
Postat av: Jonas Thern

tyst o ge mig den fräsha brudens nummer

2008-03-22 @ 20:06:59
Postat av: Caniggia

7

2008-03-22 @ 20:32:41
Postat av: Elof

Satin-sängkläder är inte sköna. Sorry. Men du kanske menar Cesars, och då vet jag inte alls om de är sköna eller ej.

2008-03-23 @ 21:47:11
Postat av: Caniggia

Det är givetvis Cesar Santins sängkläder jag ärvt. De är så där härligt utslitna. Det är inte heller första gången jag ärver Santins lakan, så jag vet vad jag ger mig in på...

2008-03-24 @ 09:21:52
Postat av: Dr Phil

Härligt att höra att du är så pass kär! Håll vid den känslan och glid vidare på lyckovågen...

2008-03-25 @ 11:55:35
Postat av: Caniggia

Dr Phil. Det här är till dig:

... ... ... ... ... ... ... ... ...

2008-03-25 @ 14:08:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback