Champions League

I videobutiken. Vid den där hyllan med bara svenskt. Jag äcklades. Det som svensk film hade att erbjuda var kräkmedel. Kräkmedel av rätt stark sort. Snabbverkande. Jag kaskadspydde rakt över alla filmerna. Nu ljög jag. Jag fick lite kväljningar bara; över svenskens urusla sinne för smak och över vad som uppenbarligen går hem i stugorna. Där i hyllan stod Beck-filmer i rad efter rad efter rad. Kommisarie Wallander trängdes med skräp baserat på Liza Marklund. Med tanke på den mängd och variation av skitfilmer som fanns i hyllorna drar jag slutsatsen att folk är idioter, imbeciller utan tillstymmelse till kritiskt tänkande. Se en svårt alkad dramaten-skådis vara arg på Sunes pappa verkar vara habil underhållning tydligen. Uppstötningen var uppe och vände bara jag tänkte på det. Lite glad och stolt blev jag dock. Jag har lyckats undvika varenda förbaskad film av de som stod där.

Men att folk är idioter har ju varit kännt sedan länge. Att ett band som E.M.D. får publicitet säger väl det mesta. Jag brukar ju slå ett slag mot musikfascismen, men någon förbaskad gräns måste det ju finnas. Gränsen är sedan länge passerad när det gäller dessa Idol-gossar. Fast gemene man verkar ju köpa kraffset, eller i alla fall lyssna på det. På RIX FM. Och så säger folk att amerikaner är dumma i huvudet. Jo. Tjena! Hallå på dig du! Lätt att kasta skit på andra utan att ta hand om sin egen bakgård. Sitta och skratta åt blekfeta tjockisar som gråter ut i Dr Phil är lätt gjort. Vi är inte ett uns bättre själv än de där isterdrypande mupparna. Om vi nu inte gör något åt det vill säga. Fotboll och öl blir man smart av har jag hört. Champions League-final ikväll. Då knäpps det upp och bänkas framför TV:n. Intelligensfrämjande och kultiverat så det förslår. Jag är på.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback