Kikare, läkare och rökning

Jag var ute och löpte förut -- på den steniga ön. Då såg jag en man. På håll såg han välrenomerad ut. Han verkade fotografera något.
- Åh, tänkte jag, en fotograf. Vad fotograferar han för något? Grönskande träd? Ankungar? Doftande blommor?
När jag i flygande fläng kom närmare såg jag att han inte alls fotograferade. Inte såg han speciellt välrenomerad ut heller. Kameran var dessutom en kikare. Slitna blåjeans, sunkig svart t-shirt och ett gråspräckligt hår hade han. Glodde rakt in på verandan i ett fritt främmande hus gjorde han dessutom. Jag gav honom en hörrö-du-du-vad-pysslar-du-med-egentligen-blick när jag sprang förbi honom. Han bajsade säkerligen baken brun och gav upp sina stalker-fasoner.

När jag sprang hemmåt såg jag ytterligare något som inte var att lita på. En läkare som rökte. Hallå?! Hur trovärdigt känns det, som en snattande polis liksom. Läkare ska inte röka. De ska vara sunda, säga: - 2 tabletter om dagen! och stressade slänga i sig en kopp kaffe -- inte röka. Det är osunt. Läkare ska vara sunda och friska. Inte bete sig som värsta byggarbetaren. Eller som snubbar i slitna jeans med kikaren i högsta hugg... 


Kommentarer
Postat av: Mårten

BOB...?

brrr....

http://digilander.libero.it/twinpeaks3/bob2.jpg

2008-05-20 @ 00:38:54
Postat av: Hilda

Kaffe är väl inte så jävla nyttigt det heller.

2008-05-21 @ 09:12:26
Postat av: Caniggia

Det svarta guldet är otroligt nyttigt. Torgny Mogren drack till exempel kaffe sista kilometern när han tog VM-guld i Falun. Skulle en renlevnadsman som Torgny dricka något som vore osunt?! Icke!

2008-05-21 @ 11:30:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback