"Hey! Nu vet jag! Jag vet varför..."

Idag fick jag en fråga. En fråga som var rätt så rakt på sak. Pang på så att säga. Det var en 15-årig tjej på högstadiet jag kommer i kontakt med genom jobbet som slängde fram den. Hon tittade på mig så där som bara en kaxig tonårstjej kan. Lutat huvud. Skeptisk blick. Fundersam min.
- Varför har inte du någon flickvän egentligen?
- Jag som är så snygg, smart och bäst menar du, svarade jag med ett flin.
Hon skrattade till, himlade med ögonen och sa: - Ja eller hur...?! tittade på mig och väntade på ett svar.
- För att jag är för egenkär, svarade jag med ett snett leendet. Det finns inget bättre i världen än mig helt enkelt.
- Jaha...
- Dessutom är jag en jävla besserwisser. Det är inte många som klarar av sånt.
- Nää. Det är klart, svarade hon eftertänksamt.
- Senn måste man ju träffa någon också, lade jag till, men då hade hon redan vänt sig om och skrek genom hela korridoren: - Hey! Nu vet jag! Jag vet varför han inte har någon flickvän! Han är så jävla ego!
Jag kunde inte annat än garva, samtidigt som jag kom fram till att man faktiskt måste träffa någon, sedan måste det ju klicka också -- eller funka. Ibland gör det det. Ibland inte.



Saknad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback