Bobby Weeeeee

Häromdagen hörde jag en låt på tv:n. Det var ett otroligt skönt gung i den. Problemet var ju att den bara var lagd som bakgrundsmusik, så sådär überlätt att få tag på någon titel var det ju inte. Då kom jag på den geniala uppfinning min telefon är utrustad med, ni vet en sån där jag-spelar-in-en-liten-snutt-så-pratar-mobilen-med-internet-som-berättar-vad-det-är-för-en-låt-funktion. Kruxet vara bara att de babblade en massa så låten kom liksom inte med riktigt som den skulle, så den fiffiga funktionen blev helt plötsligt fullständigt värdelös. No title found eller något blev bara svaret. Jag övervägde att nynna in melodin jag hört, men eftersom mitt musiköra och taktkänsla är i klass med en vandrande pinnes avstod jag, eftersom svaret ändå alltid blir no title found även när ganska begåvade musiker försöker sig på att tralla in en truddelutt.

Suget att få veta vad det var för en låt med sånt skönt gung blev dock för stort. Jag slog slag i saken och nynnade på. Till min förvåning hittades det en låt. Jag blev självklart alldeles eld och lågor, snudd på så att jag brallade på mig. Jag letade upp låten på Youtube. Take good care of my baby med Bobby Vee. Dessvärre var det inte den låten jag hört, men tydligen den jag trallat på...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback