Miljöombyte, Oldsberg och Rasmus Elms högerkind

Det verkar inte bättre än att jag kommit till ett stadie där jag är gift med mitt jobb, utan att för den skull arbeta speciellt mycket. Det skulle kanske behövas en brytpunkt? Något nytt och fräscht? Ska jag röra på mig? Ska jag utbilda mig till en liten timid optiker, vilket kan bli ett problem eftersom jag ju är rätt lång? Ska jag ut och resa? Ska jag köpa nya glasögon? Räcker det kanske med att jag bakar en paj -- eller bara tittar på cupfinalen? Kalmar FF har ju en gyllene chans att ta en liten dubbel. Miljöombyte är ju i och för sig aldrig fel? Hade jag rökt hade jag garanterat bolmat i mig en limpa om dagen för att om möjligt kunna svara på alla frågorna som hopar sig: Kommer Ingelsten sätta några bollar i den här matchen? Ska jag bli volentär i Afrika? Hur många finnar kommer Rasmus Elm ha på högerkinden? Ska jag flytta till Linköping? Till Luleå? Stockholm? Kan det vara en annalkande 30-årskris? Jag som känner mig så ung? Flåsar inte ju inte ens i trappor, har en vilopuls på 54, uppskattar TV-spel och tycker den pubertala humorn i South Park är underbar, å andra sidan tittar jag på Kobra, uppskattar Ingvar Oldsberg, tycker kaffebröd är livet och tycker dagens ungdom klär sig som horor och idioter. 30-årskris? Nej, usch! Nu tittar vi på något roligt istället och inväntar cupfinalen:




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback