Pack, löss och parasiter

Jahapp! Då har de börjat förpesta stadsbilden. Likt kackelackor om natten kommer de fram så här på sensommaren. Som skadedjur sprider de död och förödelse. Kanske inte riktigt, men snudd på. Så nära man kan komma åtminstone. Ohyran jag orerar om är givetvis alla dessa förbannade studenter i sina overaller i alla vedervärdiga färger: gröna, lila, spygula, chockrosa och bajsbruna. Uäh! Det borde införas en lag om nackskott på detta byke. Eller jaktsäsong. Eftersom de uppenbarligen verkar ha sin parningstid så här års kan det ju vara lämpligt att ta själva jakten nu.

Sitta på pass. Andas morgonluft. Ta en kopp kaffe. Sulta på en sockerbit. Lägga an. Krama av. Se den förbannade overallstudenten full av påsydda tygmärken stupa när denne ragglar hem efter någon putslustig, studentikos tillställning. Skulle slå allt att se dessa blekfeta, fräkniga, brillormar stupa. Fast det är klart. Det vore taskigt. De har ju anhöriga. Och alla har vi vår stund på jorden; å andra sidan: min skulle ju vara att få sitta på just ett sådant jaktpass. Vad skulle en som tyr sig till utilitarismen säga? Vad skulle gagna flest? Säkerligen jaktpass. Säkerligen. Sannerligen.

Kommentarer
Postat av: Hilda

Att du orkar lägga ner tid på att störa dig.

2008-09-04 @ 10:57:11
Postat av: Elof

Fällde några studenter redan på premiärmorgonen 1 sep. Gick på en ungtjur med 3 kvigor när jag var påväg upp till mitt pass. Hade bara två skott i bössan men jag siktade i mitten och fick med allihop.

2008-09-04 @ 16:24:04
Postat av: Caniggia

Härligt Elof! Härligt! Underbart när jaktlyckan sitter direkt. Själv fällde jag en 16 taggare med en kviga. Hon verkade otroligt förvirrad efteråt. Jag la henne helt sonika under kniven och flådde henne (ryckte overallen), så nu lever vi lyckliga på en båt som tuffar runt i söderhavet. (Dessvärre var allt ovan inte sant.)

2008-09-04 @ 22:31:37
Postat av: Mårten

Jag förespråkar en mer kostnadseffektiv och snabbare lösning: massgasning.

2008-09-06 @ 12:09:54
Postat av: caniggia

Då tycker jag nog att vi tar det hela ett steg för långt åt det makabra hållet, dessutom tror jag även att vi frångår själva njutningen och frihetskänslan som själva jakten ger.

2008-09-06 @ 15:48:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback