Kalle Gurka

Jag tillhörde en av dem som hånskrattade, log i mjugg och pekade rått på Kalle Kula när han blev Kalle Gurka med hela svenska folket och missade en fotbollslandskamp och därmed kanske spoilerade hela sin karriär. Upprinnelsen var att han skivat gurka, men också skivade lite av sin tumme och därmed var tvungen att sjukskriva sig och ta paus från fotbollen. Jag skrattade då åt den mesen som inte kunde sparka lite boll bara för att han rispat sig lite i tummen. Jag skrattar inte längre. Inte alls.

Jag sitter här nu med handen i gips och begynnande seninflammation, allt för att man har en brödkniv som är uppenbart defekt. Allt verkade så bra, 5 stygn och ett litet bultande sår. Nu värker det mest. Bara för att jag använt handen och det gillade tydligen inte senorna i den. Jag förstår Kalle Kula numer, även om jag faktiskt garvar rätt friskt åt historien ändå ska erkännas. Kalle Gurka liksom. Han lirade med nummer 10 en kort sväng i Napoli trots den där gurkan, så jag är nog inte helt utträknad än. Räkna med mig i Detroit Red Wings dräkt inom snar framtid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback