Den fd kolonialmaktens nyfunna själ...

Ok, om jag ska bilda familj vet ja var jag inte ska flytta i alla fall. Belgien liksom. Pedofil-Belgien. Det förlovade landet för all världens pederaster. Och så nu en barnamördare på det. Blir lite knivigt för landet att försöka tvätta bort sitt något skamfilade rykte nu. Som om en frisläppt, föredetta pedofilmördare kom ny till ett grannskap och skulle kläcka ur sig: - Jag lovar, jag tycker om barn... ...

Nej, Belgien verkar vara ett riktigt rövhål till land, en korsning mellan en Lars Norén-pjäs och en film av Lukas Moodysson: ångest, incest, våldtäckter och mord. Helt klart förvånande att han den där källar-Fritzl inte var från Belgien. Allt tyder ju på det. Ordet belgare borde få en ny innebörd: morbid, incestiös, mordbenägen pedofil.
 
Hur som känns det skönt att kunna svara: Jag har bara stannat och bajsat där, på frågan om jag varit i Belgien. Belgien -- ett riktigt skitland.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback