Otvättat, förbannat travfolk

Det blev ingen storvinst. Inte för mig i alla fall. Den gick till någon ärkemupp i Bygdeå. Jag vann däremot 50 kr och är minst lika glad som den därninga vinnaren uppe i Västerbotten. Det räcker kanske inte till någon lyxyacht och en resa till St. Tropez med innehåll champagnesvineri, men det är alltid bättre än ingenting...

Något som dock inte är bra när det kommer till trav är det klientel som i stort övertal besöker våra travbanor. Och jag hoppas innerligt att de inte ser mig som en medmänniska och gelik*. För majoriteten av travbesökarna är samma slags människor i 40-50 års åldern man kan se om man en dag beger sig på studiebesök till Arbetsförmedlingen. Jag kan lova dig att alltför många av dessa personer även lever på socialbidrag, för sällan eller aldrig ser man så ofta så illa klätt och otvättat folk. Vi talar nu om orakade människor med en kvarglömd 80-talsfrisyr på huvudet, ompysslad senast någon gång i mitten av 90-talet, och till detta urtvättade kopior av märkeskläder inköpta under någon charterresa till Bulgarien '95. Samtliga, män som kvinnor, är blekfeta så när som om kinderna där man under all ovårdad skäggstubb och fjunbeklädnad kan skönja en rödlätt ton sprungen ur ett alltför stort alkoholintag. Så sitter de där i all sin prakt samtidigt som de inmundigar svettig pommes på papptallrik i alltför rask takt. Ett svullande så kraftigt att den väl tilltagna pölen ketchup yr omkring dem. (För att veta deras lukt hänvisar jag
hit.) Barnen som emellanåt svärmar kring dem är sånna där bleka undernärda snorisar i gratiskläder som sitter tysta och lugna i någon OBS-klass och försöker koncentrera sig på matematiken, medans DAMP-offren håller låda...

Antingen klipper dessa människor sig och skaffar ett jobb och fortsätter gå på trav eller så görs det något åt travbanorna, upprustning, vad som helst så dessa människor slutar gå på trav. Jag vill slippa få ketchup på mig nämligen...

*Notera att detta ord är utdött så om du inte förstår dess innebörd gör det inget. Jag vet inte ens om jag använt det som det en gång var tänkt, men vad gör det?! Nu har jag använt det som jag ville. Så det så.

Kommentarer
Postat av: Foppa

Vill minnas att du åt pommes från papptallrik. Inte nog med att du åt,du lånade gladeligen ut pengar till mig så att jag också kunde äta. Tack!

2007-06-26 @ 14:55:22
Postat av: Caniggia

...tyst! =P Vi slabbade inte ner tvättat folk i alla fall...

2007-06-26 @ 16:11:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback